Onze school

Welkom op het Vakcollege!

Onze leerlingen kunnen heel veel. Als je ziet wat er binnen én buiten de school allemaal gebeurt in een schooljaar, kun je maar één ding voelen. Trots. Trots op de vakmensen van morgen!

Het Vakcollege Helmond is een school waar je leert door te doen waar jij goed in bent. Onze leerlingen werken graag met hun handen en zijn echte aanpakkers. De nadruk ligt daarom niet op leren uit boeken of van schermen, maar op het leren in de praktijk. Je kiest al vanaf dag één voor een richting die bij jou past.

Op onze school, die in 2018 prachtig is verbouwd, is iedereen gelijk zonder hetzelfde te zijn. We leren van én met elkaar. Je wordt hier gezien. We kijken naar wie je bent, wat je graag wilt en wat je goed kunt. Dat is voor ons de basis.

Het Vakcollege Helmond is een duidelijke school. Afspraak is afspraak. We gaan ver om het beste uit jou te halen; om je zo goed mogelijk te helpen naar de toekomst van je dromen. Trots en respect zijn woorden die bij ons heel belangrijk zijn. We zijn open en eerlijk. Wie onze cultuur omarmt, is van harte welkom. Zo voelt iedereen zich bij ons veilig en thuis. Zonder uitzondering.

Goed onderwijs, begeleiding op maat en een plezierige schooltijd. Dat is het Vakcollege Helmond.

Wees welkom!

Afdelingsleiders over hun afdelingen.

Lipdub gemaakt door leerlingen, getoond bij de grote opening van het compleet vernieuwde Vakcollege Helmond (oktober 2018)

Meer video’s zien? Kijk hier.

Het Vakcollege Helmond is onderdeel van de OMO Scholengroep Helmond, samen met het Carolus Borromeus College, Dr.-Knippenbergcollege en de Praktijkschool Helmond. De rector van de scholen is de heer P. Metzemaekers. Rob Aarts is de directeur van het Vakcollege Helmond.

Kernwaarden Vakcollege Helmond

Het Vakcollege is een veilige school waar we respectvol met elkaar en met elkaars eigendommen omgaan. We zijn samen verantwoordelijk voor het werken aan jouw toekomst.

Veilig
Het Vakcollege is een veilige school.

Respectvol
We gaan met respect met onszelf, met elkaar en met spullen van anderen om.

Toekomst en gezond leven
Op het Vakcollege werk je aan je toekomst zodat je op een zelfstandige en gezonde manier kunt leven.

Samen verantwoordelijk
School, leerlingen en ouders zorgen er samen voor dat iedere leerling zich goed kan ontwikkelen.